“Zelzate Positief” brengt mensen samen van diverse pluimage. Het is een verzameling van Christendemocraten aangevuld met liberalen en onafhankelijken. Dit brengt 23 kandidaten samen die met een positieve ingesteldheid naar de verkiezingen willen trekken. Wij hebben de vaste overtuiging dat Zelzate een mooie toekomst kan tegemoet gaan. Dit project is niet tegen iets of iemand maar vooral voor Zelzate en zijn inwoners.
Wonen in Zelzate moet een aangename ervaring zijn. Dit moet het absolute doel zijn van het gemeentelijk beleid. Alle inwoners moeten trots kunnen zijn op hun gemeente. Alleen een divers beleid met aandacht voor alle bevolkingsgroepen kan zo iets verwezenlijken. Omdat er de laatste jaren nogal wat conflict geweest is in de verschillende legislaturen willen we het over een andere boeg gooien.
We staan voor een positief Zelzate, waar respect voor de coalitiepartner en de burger centraal staat. We willen positief denken en geloven in een betere toekomst voor Zelzate. We willen samenwerken met mensen die het goed voor hebben met onze gemeente. Daarbij sluiten we in principe niemand uit. We geloven in een gemeentebestuur met bestuurders met een positieve visie, niet alleen voor de onmiddellijke toekomst maar ook voor de langere termijn.