Handel en nijverheid

De goede bereikbaarheid van Zelzate geeft onze gemeente kansen om het centrum van de regio te zijn. Onze Markt moet aantrekkelijker gemaakt worden en er moet gestreefd worden naar een grotere verscheidenheid in het handelsaanbod. Ook hier moet er ruimte voor initiatief gecreëerd worden. De gemeente kan zelfstandigen aanmoedigen om zich bij ons te vestigen door te zorgen voor een gunstig ondernemingsklimaat.

• Actief handelsactiviteit aantrekken naar onze commerciële centra
  • Aanduiden van winkelkerngebieden: Markt en omgeving, Maïsstraat,  Assenedesteenweg en Groenplein
  • Verfraaien en  meer autoluw maken van de Markt. Herschikking van  de markt op maandag
  • Verzamelen en ter beschikking stellen van informatie omtrent  het handelsapparaat en de leegstand.
  • Activeren van de dienstverlening door de oprichting van een KMO-loket voor ondernemers en startende zelfstandigen,      waar alle relevante informatie kan bekomen worden.
  • Verder ontwikkelen van de zone voor milieuvriendelijke en arbeidsintensieve bedrijven langs de expresweg. (AKMO)
  • Ontsluiting van de Karnemelkpolder, doorsteek naar Kanaalstraat
  • Zelzate ligt op een knooppunt van verschillende fietsroutes:  Meetjesland, Zeeland, Gent, Waasland. Het ontwikkelen van een actief beleid rond toerisme is dan ook op zijn plaats.