Een behoorlijk bestuurde gemeente

Een uitdaging voor het komende bestuur is de organisatie en werking van de administratie te optimaliseren na de inkanteling van OCMW in de gemeente en het samenvoegen van diensten. Want kwaliteit van dienstverlening is dikwijls afhankelijk van de goede werking van de administratie. We hebben bekwaam en gemotiveerd personeel in de gemeente. Zij hebben dan ook recht op een goede structuur waarin zij optimaal kunnen functioneren.

•  Ontwikkelen van een duidelijke visie op de toekomst van onze gemeente zodat de juiste keuzes kunnen  gemaakt worden
  •  Permanente aandacht voor mogelijke subsidies van hogere overheden
  •  Een gemeentelijke ombudsdienst met een efficiënt systeem voor klachtenopvolging
  •  Reorganisatie van de gemeentelijke technische dienst voor een efficiëntere werking
  •  Een periodiek gemeentelijk infoblad en een totale vernieuwing van gemeentelijke website met een degelijk digitaal loket
  •  Ontwikkelen van meerdere en bredere samenwerkingen met  regionale diensten en buurgemeenten
  •  Een langetermijnvisie, samenwerkingen om leef- en woonkwaliteit te verbeteren en de veiligheid te garanderen.

We geloven in een gemeentebestuur met in de eerste plaats bestuurders met een positieve visie. We willen niet opgeslorpt worden door stad Gent. Samenwerkingen met andere gemeenten kan het fusiespook misschien wat afhouden.