En er zijn reeds stappen in onze lange termijn visie gezet en we bouwen steeds verder:

• Ons nieuw woonzorgcentrum Zilverbos is gerealiseerd samen met St Lucas en Veilige have in de VZW Zilverbos die nu ook bezig zijn met het bouwen van 67 serviceflats op de plaats van het vroegere bloemenbos.
    De oudste bejaardenwoningen van het OCMW in de Rusthuislaan zijn overgemaakt aan CVBA Wonen die er 29 seniorenflats zullen realiseren.
  • Onze sociale dienst werkt op verschillende vlakken samen met de Welzijnsband Meetjesland.
  • De sociale kruidenier is in volle ontwikkeling en er worden bijkomende noodwoningen voorzien om tijdelijke dakloosheid in Zelzate op te vangen.
  • Het project Zelzate Zuid wordt samen met een projectontwikkelaar gerealiseerd en zal zorgen voor bijkomende nieuwe huisvesting voor de Zelzatenaar en nieuwe sportaccommodatie voor de jeugd.
  • Samen met de LIJN wordt ook het busplein gerenoveerd, helaas heeft dit project om financiële redenen vertraging opgelopen. Dit moet er zeker komen want dat helpt onze mobiliteit vooruit.
  • Als we een goede leefomgeving willen zal er uiteraard meer aandacht moeten komen voor een beter onderhoud van de wegen, fietspaden en voetpaden met aandacht voor toegankelijkheid van onze mindervalide medemens. Dank zij de besparingen die de voorbije jaren werden gerealiseerd is er nu budgettaire ruimte om hierin meer te investeren.
  • Een uitdaging voor het komende bestuur is de organisatie en werking van de administratie te optimaliseren na de inkanteling van ocmw in de gemeente en het samenvoegen van diensten. Want kwaliteit van dienstverlening is dikwijls afhankelijk van de goede werking van de administratie. We hebben bekwaam en gemotiveerd personeel in de gemeente. Zij hebben dan ook recht op een goede structuur waarin zij optimaal kunnen functioneren

Dit is zeker geen volledige opsomming van wat wij willen realiseren maar laten we dit onthouden:

een langetermijnvisie met implementeren van samenwerkingen om leef- en woonkwaliteit te verbeteren.