't Is toch niet waar

04-06-2018

Er wordt van een gemeente steeds meer dienstverlening verwacht. Om dit op een efficiënte manier te organiseren kan men best verschillende diensten dichter bij elkaar brengen en waar het kan integreren. De aankoop van ’t Klooster biedt een opportuniteit om in een meer aangepast kader ontvangsten, jubilea, huwelijken, enz.. te laten gebeuren. Ook de zittingen van de raden kunnen daar een plek krijgen. Op die manier krijgt men in het gemeentehuis meer ruimte om administratieve diensten samen te huisvesten.
“yes” klonk het triomfantelijk in de oppositiebanken op de laatste gemeenteraad. Er was net gestemd over de terugkeer van de gemeenteraad naar het gemeentehuis. De meerderheid was even zijn meerderheid kwijt en dat vond men fantastisch. “Is hierbij ook maar een moment gedacht aan het belang van de Zelzatenaar”: kan men zich terecht afvragen. Stoppen, tegenhouden, laten zoals het is, terugkeren naar het verleden: dat zijn blijkbaar de drijfveren van een oppositie die zichzelf zo graag progressief noemt.
Nostalgie is mooi maar daar bouwt men geen toekomst op. Wij willen vooruit en betreuren de stap achteruit die nu wordt gezet.
Rik Laureys