Vier mandatarissen uit de huidige meerderheid hebben elkaar gevonden en zetten hun schouders onder dit nieuwe politieke project voor Zelzate. OCMW-voorzitter Rik Laureys (lijsttrekker), gemeenteraadslid Claudio Rizzo, nieuw gemeenteraadslid Ann Van Hecke en gemeenteraadslid en ex-schepen Luc Verstraeten. Omdat we vooral op een positieve manier willen werken aan een  beter Zelzate benoemen we onze kandidatenlijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen: “Zelzate Positief”.

De initiatiefnemers komen uit CD&V en liberale hoek. Wij willen naar de kiezer trekken met een lijst van deelnemers met een positieve ingesteldheid uit verschillende politieke strekkingen, mensen met een hart voor Zelzate die elkaar vinden in dit positief project voor Zelzate.

Gedaan met het conflictmodel. Wij zoeken een model van samenwerking met alle mogelijke krachten in onze gemeente en in de regio. Want Zelzate is geen eiland en we moeten verder kijken dan onze gemeentegrenzen. Het laatste dat we willen is opgeslokt worden door de stad Gent.

We willen verder bouwen op de wendingen en verwezenlijkingen van de laatste jaren. Denk maar aan VZW Zilverbos, de nieuwe aanleunflats Bloemenbos in volle opbouw, het gerenoveerde park, het project Zelzate Zuid dat in de steigers staat, de vernieuwing van het bus plein dat er aankomt, verdere uitbouw en renovatie van riolering en straten (o.a. de  Wachtebekestraat), verdere integratie van OCMW en gemeente, het onderbrengen van het sociale huurpatrimonium bij CVBA Wonen, verdere uitbouw van de sociale dienst met activering en trajectbegeleiding samen met Welzijnsband Meetjesland, het realiseren van een sociale kruidenier en een eigen gemeentelijke daklozenopvang, het kinderdagverblijf en buitenschoolse opvang, … Allemaal zaken die onze verdere aandacht en positief denken en doen vragen.

We maken van Zelzate een thuis voor alle burgers, zorgzaam voor alle generaties. Wij zijn trots op onze gemeente.

Nu jullie nog. We willen dat iedere inwoner fier kan zijn op Zelzate!

Wie wil meewerken aan dit positief project is meer dan welkom. Stuur een bericht naar: rik.laureys@scarlet.be of claudio.rizzo@telenet.be