De Kastanje blijft!

31-08-2018

De Kastanje blijft ons dienstencentrum en ontmoetingsplaats
Dienstencentrum De Kastanje draait al jaren op de inzet van de animatrice en een gemotiveerd team van vrijwilligers bij gelegenheid ondersteund door logistiek personeel. Op die manier wordt de dagelijkse werking van de Kastanje in stand gehouden en dat zal ook in de toekomst zo blijven.
Naast de dagelijkse werking en activiteiten zijn er ook een aantal administratieve verplichtingen die door een halftijds centrumleider moeten behartigd worden. Deze taak werd gedaan door een maatschappelijk werker van de sociale dienst. Door personeelsverloop en daarbovenop meer werk werd de tijd voor de centrumleider meer en meer beperkt omdat voorrang moest gegeven worden aan de werking van de sociale dienst.
Vandaag is er terug een halftijds centrumleidster en kunnen de verplichtingen voor de erkenning terug opgenomen worden. Tevens wordt een halftijds logistiek medewerker toegevoegd om de uitbating te helpen verzekeren. De Kastanje blijft hoe dan ook bestaan en zal de ontmoetingsplaats blijven die ze al jaren is met een degelijke werking en tal van activiteiten.
We kunnen de animatrice en de vrijwilligers niet genoeg bedanken wan zij hebben er voor gezorgd dat de Kastanje kon blijven functioneren. We zullen er alle aan doe om de erkenning als dienstencentrum te vrijwaren.
In het verleden werd de Kastanje al eens verweten een te politiek gekleurd lokaal te zijn. Vandaag is De Kastanje er voor iedereen en dat willen we zo houden.